Καλλιτεχνικά

«Η αξιοποίηση των χώρων της πόλης με την ένταξη σ΄αυτούς γλυπτικών στοιχείων δεν αποτελεί διακοσμητική διαδικασία. Είναι αναπτυξιακή προσπάθεια για την διατήρηση της αίσθησης του μέτρου, της αισθητικής αλλά και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.»


«Ο γλυπτικός εξοπλισμός έχει σημαντικό ρόλο στον καθοριστικό ορισμό του χώρου της πόλης αντιληπτικά.
Σήμερα απαιτείται εντοπισμός της έλλειψης της αντίληψης του χώρου της πόλης.
Και μελέτη του τρόπου που επαναφέρει το ανθρώπινο μέτρο.
Και θεσμοθέτηση της αισθητικής παρουσίας των κάθε είδους κατασκευών.»

Χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την ομιλία μας σε συνέδριο του Δήμου Αθηναίων με τίτλο "Πόλη και Γλυπτική".


Ο αρχιτέκτων Χάρης Πασσάς σε συνεργασία με τους γλύπτες Πραξιτέλη Τζανουλίνο και Θόδωρο Βασιλόπουλο στη χύτευση του Αλόγου εμβλήματος της πόλης της Λάρισας, έργο του γλύπτη Μίλτου Παπαστεργίου.

 


Άποψη του ολοκληρωμένου μνημείου Ειρήνης και Φιλίας στις Τζιτζιφιές δήμου Καλλιθέας το 1986.

Μετά από Πανελλήνιο καλλιτεχνικό και αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, η ομάδα μας με τον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο έλαβε το Α΄βραβείο και στη συνέχεια υλοποίησε το έργο στη συμβολή των οδών Θησέως και Ποσειδώνος στην πλατεία Τζιτζιφιών.
Ήταν τόσο μεγάλη η εντύπωση που έκανε ως πρώτο έργο Ελευθερίας και Ειρήνης στην Ελλάδα, με την άριστη προσαρμογή του στο περιβάλλον ώστε στα τέλη του ίδιου έτους που ολοκληρώθηκε, ( 1986 ), έλαβε το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για την αρτιότητα του και την περιβαλλοντική προσέγγιση.


Α΄ Βραβείο καλλιτεχνικού διαγωνισμού 1983 - 1986.
Πραξιτέλης Τζανουλίνος γλύπτης, Χάρης Πασσάς, Ο.Διαμαντοπούλου
αρχιτέκτονες.

 


Μετά από Πανελλήνιο καλλιτεχνικό και αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με δώδεκα συμμετοχές, η ομάδα μας βραβεύτηκε με τα δύο πρώτα βραβεία και της ανατέθηκε να κατασκευάσει τον αδριάντα του πρώτου βραβείου της, με την πρωτότυπη ιδέα της γέφυρας επί της οποίας βρίσκεται το άγαλμα και έρχεται σε επαφή με τον ποταμό μέσω ενός μικρού καταρράκτη.

Ήδη αυτό έχει κατασκευαστεί από το έτος 1998, με βάση τα σχέδια του γλύπτη και του αρχιτέκτονα και όπως ολοκληρώθηκε χαίρει του θαυμασμού, τόσο της καλλιτεχνικής κοινότητας όσο και του κόσμου που το επισκέπτεται.

Για τις μεταγενέστερες άστοχες τροποποιήσεις του περιβάλλοντος της γέφυρας, έχουμε συστήσει στο δήμο Τρικκαίων να τις καταργήσει, προκειμένου ο συνολικός χώρος να έχει την εικόνα που βραβεύτηκε.

Η διαμόρφωση των "λιμνών" γύρω από τον αδριάντα του Ασκληπιού στα Τρίκαλα, όπως είναι σήμερα.

Υπάρχει αντλία νερού στην Δυτική όχθη του ποταμού για την επανακυκλοφορία του νερού και την τροφοδότηση του πίδακα νερού δίπλα στο άγαλμα και της λίμνης όπου ευρίσκεται η γλυφή της «κουρτίνας νερού».

Το νερό της λίμνης του αγάλματος υπερχειλίζει στη χαμηλότερη διπλανή λίμνη του πίδακα μέσω γλυφής σε όλο το μήκος επαφής τους.
Αποτέλεσμα είναι η μόνιμη αναταραχή του νερού της λίμνης του πίδακα όταν αυτός λειτουργεί και η ηρεμία της στάθμης του νερού στην γειτονική λίμνη του αγάλματος.

Α΄ Βραβείο καλλιτεχνικού διαγωνισμού 1993 - 1998, Θόδωρος Βασιλόπουλος γλύπτης, Χάρης Πασσάς αρχιτέκτων.
Β΄ Βραβείο καλλιτεχνικού διαγωνισμού 1993, Πραξιτέλης Τζανουλίνος γλύπτης, Χάρης Πασσάς αρχιτέκτων.

Μνημείο Πεσόντων στην πλατεία Ρακτιβάν στη Βέροια.

Σε πανελλήνιο Καλλιτεχνικό και Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό η ομάδα μας μαζί με τον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο έλαβε το Β΄βραβείο.

Μνημείο Ρήγα Φεραίου στο Βόλο.
Σε πανελλήνιο Καλλιτεχνικό και Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό η ομάδα μας μαζί με τον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο έλαβε ως διάκριση Α΄έπαινο.

Σε πανελλήνιο
Μικρασιάτισσα μάνα.

Καλλιτεχνικό και Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό η ομάδα μας μαζί με τον γλύπτη Πραξιτέλη τζανουλίνο έλαβε το Γ΄βραβείο.
Χαρακτηριστική προτομή της συμμετοχής.


Μνημείο Εθνικής Φοιτητικής Αντίστασης στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.

Σε πανελλήνιο Καλλιτεχνικό και Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό η ομάδα μας μαζί με τον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο έλαβε ως διάκριση Α΄έπαινο.


Προτομή του αγάλματος του Μεγάλου Αλέξανδρου στην Πέλλα.

Σε πανελλήνιο Καλλιτεχνικό και Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό η ομάδα μας έλαβε μαζί με τον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο τιμητική διάκριση συμμετοχής.
Χαρακτηριστική προτομή και αδριάντας της συμμετοχής.



Μανιάτισσα. Σπήλαια Δηρού.

Το έργο ανατέθηκε από την κοινότητα Δηρού στον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο.
Η τελική τοποθέτηση του είναι στην είσοδο των σπηλαίων Δηρού.

 

    
Για κάθε τι σχετικό με καλλιτεχνικά ρωτήστε μας.     
 
Πίσω